הקוד האתי של מקדמי אתרים עומד למבחן
הבוקר 15.04.08 קראתי בעיתון כלכליסט כתבה של עידו קינן במדור החדשות שכותרתה:
" האם דפי זהב שילמה לגוגל כדי לקדם חלק מלקוחותיה? ".
לא פעם אנו כמקדמי אתרים נשאלים ע"י לקוחות פוטנציאלים מה אנו מבטיחים ללקוח בתהליך הקידום וכוונת הלקוחות בדרך כלל מכוונת למיקום האתר שלהם בתוצאות החיפוש האורגני, כלומר, האם לאחר שהאתר שלי יעבור קידום אתר ע"י מקדם אתרים, נהיה בדף הראשון של תוצאות החיפוש? במקום הראשון בדף? ועוד ועוד.
לאחר שקראתי את הכתבה בה מאשימים את דפי זהב בהבטחות למיקום הראשון בגוגל (תמורת תשלום) חשבתי שצריך להבהיר מהי האחריות של מקדם אתרים בזמן הפרויקט.
- 1. מקדם אתרים אינו יכול להבטיח כל הבטחה בנוגע למיקום זה או אחר שהוא ישיג לאתר וללקוח במנוע החיפוש גוגל ואו בכל מנוע חיפוש אחר.
- 2. הבטחת מיקום נחשבת להבטחת שווא.
- 3. הדירוג במנועי החיפוש מתבצע אך ורק על ידי מנועי החיפוש בצורה ניטראלית ואוטומטית, למקדם האתר אין שום שליטה על האלגוריתם של מנועי החיפוש.
- 4. המידע והתוכן באתר נקראים ע"י רובוטים שנשלחים לבצע ולחפש מידע חדש באתר. מקדם אתרים אינו הבעלים של ברובוט ואינו שולט על תזמון הרובוט ותדירות הביקור שלו.
- 5. לגוגל 2 סוגי רובוטים שונים תוך הפרדה סטרילית ביניהם, אחד משמש את הצד האורגני והשני את חטיבת הקישורים הממומנים. למקדם האתר אין נגישות לרובוטים אלו.
- 6. האלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש האחרים הנם "סוד" ואף מקדם אתרים אינו יודע בוודאות מה מכיל האלגוריתם.
- 7. גוגל אישרה כי האלגוריתם שלה מכיל למעלה מ – 200 פרמטרים נבדקים ובכל שבוע מתווספים למעגל הבדיקות למעלה מ – 10 פרמטרים ובדיקות חדשות.
- 8. מקדם אתרים נמדד על סמך הידע שלו, העבודה שהוא מבצע, המוניטין שלו והיושר המקצועי שלו.
- 9. תפקידו של מקדם אתרים לנסות ולזהות את דפוסי ההתנהגות והשינויים המתבצעים על ידי גוגל ומנועי החיפוש.
- 10. מקדם אתרים חייב לעבוד לפי "רצועת האידיאל של מנועי החיפוש".
- 11. מקדם אתרים צריך לעבוד ולאמץ "קוד אתי לקידום אתרים".
- 12. בקובץ הנחיות של גוגל מה זה SEO וכיצד לבחור מקדם אתרים, כתוב במפורש כי מקדם אתרים אינו יכול להיות אחראי על תוצאות חיפוש האורגניות.
אז לפני שאתם נשאבים להבטחות אלו או אחרות מצד מקדם אתרים, ראו הוזהרתם!!!
עושה רושם שכאשר אתם פונים ליועץ לקידום אתרים שמתמחה אך ורק בקידום אתרים, תוודאו שהעומד מולכם הנו מקצועי בתחום, בדקו את המוניטין והידע שלו, את היושר המקצועי וכו', חפשו את הקוד האתי שהוא האלף בית בקידום אתרים נכון וכשר.
הכותב: יוד בוצר, יועץ מומחה לקידום אתרים
1. הסיסמה שמקדם אתרים אינו יכול להבטיח מיקום היא לא נכונה ומטעה מקדם אתרים חייב להבטיח מיקום (לפחות עמוד ראשון) אם הוא לא בטוח שהוא יכול להביא את האתר לעמוד הראשון שלא יקח על עצמו את הפרויקט.
2. מקדם אתרים חייב להבטיח תוצאות.
3. למקדם האתרים אין שליטה על האלוגריתם, אך הוא צריך להכיר מספיק טוב את האלוגריתם כדי לדעת לקדם אתר בפועל.
8. "מקדם אתרים נמדד על סמך הידע שלו, העבודה שהוא מבצע, המוניטין שלו והיושר המקצועי שלו." מקדם אתרים טוב נמדד רק על סמך התוצאות.
9."תפקידו של מקדם אתרים לנסות ולזהות את דפוסי ההתנהגות והשינויים המתבצעים על ידי גוגל ומנועי החיפוש" תפקידו של מקדם האתרים לקדם את האתר ולא "לזהות דפוסי התנהגות"
עם כל הכבוד אף מקדם לא מחוייב לעבוד לפי הקוד האתי של ג'קי, יש קווים מנחים כללים ולפיהם יש לעבוד.
את הקווים קובע גוגל ולא אף "מומחה קידום אתרים".
זיו, האם אתה מתחייב בכתב ללקוחות שלך על עמוד ראשון?
הייתי רוצה לראות הסכם כזה.
מצטרף לשאלה של עידן
אם כן צור איתי קשר במייל…
תודה :]