רשתות שיווק תוכניות שותפים בארץ
שוק תוכניות השותפים נחשב לאחד השווקים המתפתחים ביותר בעולם האינטרנט ובפרט בחו"ל, רשתות שותפים הופכות להיות שחקן ראשי בכל הקשור לשיווק מוצרים ושירותים דרך האינטרנט ביחד עם צבא גדול של משווקי תוכניות אלו, המכונים affiliates marketers.
אצלנו בארץ אפשר להגיד כי התחום נמצא בחיתוליו הן בצד רשתות השיווק שעשו את הצעדים הראשונים והקימו מספר רשתות שותפים וכן בצד המפרסמים ומשווקי התוכניות אשר עדיין צריכים לשנות כיוון תפיסה ולהפנים את השינוי המוצע ואת הדרכים לשילוב השירות בצד העסקי של אתר האינטרנט שלהם.
בארץ קמו והתפתחו בשנה האחרונה מספר רשתות שותפים המתמחות בשיווק מוצרים ושירותים עבור בעלי אתרים מפרסמים, ביחד עם קהילה גדלה של משווקי תוכניות שותפים, המנסים לפרסם את אותם שירותים דרך אתרי האינטרנט שלהם, דרך אתרי ודפי נחיתה, באמצעות פרסום PPC, דרך רשימות תפוצה באימייל ועוד, במטרה לגזור עמלה עבור מכירות שיתבצעו דרך אפיקי השיווק השונים.
בארץ לתחום שיווק באמצעות תוכניות שותפים קיים פוטנציאל רווחי לכל הפועלים בתחום, לברוקרים, למשווקים ולמפרסמים, אך צריך לשים לב כי אנחנו פועלים בשוק מצומצם וקטן בעל דפוסי התנהגות שונים מהעולם הגדול, לכן יהיה טוב עם ניתן לתחום בארץ להתבגר, להשתפשף לטובת כלל הפעילים בתחום.
להלן רשימה חלקית של רשתות שיווק ותוכניות פרסום בארץ:
רשתות פרסום : גוגל אדוורדס, וואלה, מרלין, צ'ארט, נטו
רשתות שותפים : גוגל אדסנס, Wesell, שותפים, אפילוסופי, אפיליאטיין, AFF
ועוד….
אכן שוק השיווק באמצעות תוכניות שותפים בארץ נמצא בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו תוך רצון לבסס את מעמדו בקהילת המפרסמים וגם אצל משווקי התוכניות המעוניינים להפוך את השיווק באינטרנט לעסק מכניס עבורם.
הכותב: יוד בוצר, יועץ לקידום אתרים, שיווק באינטרנט של תוכניות שותפים
על פי מה שהבנתי גוגל עומדים לבטל את תכנית השותפים שלהם עבור גוגל אדסנס, מתברר שיותר מידי גולשים מנצלים אותה לרעה.
אבל אכן בתכניות שותפים יש פוטנציאל מצויין, רק שבארץ הוא לא ממומש כל כך.