פקטור נוסף ישפיע על תוצאות החיפוש
לאחר שהשמועות רצו הרבה זמן לגבי משך טעינת אתר אינטרנט עכשיו זה רשמי ובגוגל הצהירו כי הם מוסיפים את משך טעינת אתר האינטרנט כפקטור אשר עשוי להשפיע על תוצאות החיפוש. משך זמן טעינת האתר יתווסף ללמעלה מ 100 בדיקות אשר גוגל מבצעת באמצעות האלגוריתם שלה כדי לקבוע את תוצאת החיפוש ואת הרלוונטיות של האתר.
אתר אינטרנט אשר ביצועיו יהיו איטי ומהגולשים יידרש זמן המתנה יותר גדול עד אשר האתר יעלה לאוויר, יושפע בירידה של תוצאות האתר במנוע החיפוש.
בגוגל מספרים כי מחקרים שנעשו הוכיחו כי באתר אינטרנט אשר נטען מהר יותר, הגולשים יגלשו באתר יותר זמן ואילו באתר אשר נטען איטית הגולשים יבלו פחות זמן.
הכותב: יוד בוצר, יועץ לקידום אתרים , פרסום בגוגל
אמנם גוגל הטמיעו את פרמטר המהירות בדירוג האתר במנוע החיפוש, אך גוגל מצהירים שפרמטר זה לוקח בחשיבותו פחות מ-1% ביחס לפרמטרים אחרים כמו רלוונטיות העמוד למילות המפתח שהוקשו בגוגל.
גוגל מבצעת צעד לשיפור האינטרנט כולו, ומנסה לעודד שיפור מצד בעלי האתרים, מהירות בהחלט פרמטר חשוב מצד הגולשים היות וגולש ממוצע לא נמצא בעמוד מעל 6 שניות בבמוצע.
השאלה האמיתית היא איפה הפרמטר הזה בא לידי ביטוי בדירוג ? איפה נוכל לקבל אינדיקציה שהמשתנה של טעינת האתר הוא זה שפוגע בדירוג שלו ?